Poboljšajte plućni kapacitet jednostavnim vježbama

Poboljšajte plućni kapacitet jednostavnim vježbama
Bilo da patite od smanjenog plućnog kapaciteta uslijed akutne ili kronične bolesti, kao rezultat post Covid-a, astme ili pak često ostajete bez daha uslijed stresa, jednostavne vježbe disanja mogu znatno pridonijeti poboljšanju stanja.

Vježbe disanja, osim što poboljšavaju plućni kapacitet te olakšavaju ventilaciju također pogodno djeluju na kardiovaskularni sustav i živčano-mišićni sustav, smanjuju razinu stresa i djeluju relaksirajuće.

Sve vježbe disanja možete izvoditi bilo kada i bilo gdje, jednostavne su za izvođenje, a rezultati neće izostati. Budite ustrajni u izvođenju, a za početak krenite sa 2 minute 2-3 puta dnevno.

Za praćenje zasićenosti kisikom (SpO2) u arterijskom hemoglobinu te za mjerenje srčane frekvencije možete koristiti pulsni oksimetar.

U nastavku donosimo dvije tehnike koje poboljšavaju plućni kapacitet i pridonose zdravom obrascu respiracije.

Naizmjenično disanje kroz nos

Ova tehnika disanja poboljšava plućnu funkciju, snižava broj otkucaja srca i krvni tlak.

Upute za izvođenje:

Postavite palac desne ruke nježno preko desne nosnice i prstenjak iste ruke na lijevu nosnicu. Zatvorite desnu nosnicu palcem iudahnite kroz lijevu nosnicu vrlo sporo.

Nakon maksimalnog udaha kratko zastanite držeći obje nosnice zatvorene, a zatim podignite samo palac i izdahnute kroz desnu nosnicu. Nakon što ste izdahnuli, držite obje nosnice zatvorene na trenutak, a potom udahnite kroz desnu nosnicu.

Nastavite izmjenično udisaje kroz nosnice pet do deset ciklusa.

Koordinirano disanje

Ova tehnika pomaže uključiti više pokreta iz dijafragme i povećati respiratornu učinkovitost. Udah i izdah ne smije bit forsiran, već nježan i fluidan.

Upute za izvođenje:

Sjednite uspravno, ravnih leđa.

Nježno udahnite kroz nos. Nakon maksimalnog udaha krenite izdisati što sporije i kontroliranij pritome brojeći naglas od 1 do 10 iznova i iznova sve dok u potpunosti ne izdahnete zrak iz pluća, a nakon toga nastavite brojati kroz šapat. Ponovite 10 ciklusa.

Jednom kada se osjećate ugodno vježbajući ovu tehniku dok sjedite, isprobajte ju hodajući ili tijekom neke druge lagane tjelovježbe.

 

Naš asortiman medicinskih pomagala namijenjenih terapiji dišnih puteva istiću se vrhunskom kvalitetom, pouzdanošću i trajnošću, a cjelokupnu ponudu pogledajte na linku

  • Individualni pristup
  • Individualni pristup

    korisnici u središtu naših aktivnosti
  • Individualni pristup
  • Stručno osoblje

    opskrba korisnika uslugama za lakši život
  • Individualni pristup
  • Loyalty klub

    dodatni popusti na sve webshop proizvode
Vrh